Monday, May 15, 2006

 

Další letecké souboje

Když jsme přilétali k cíli hustými, ale místy protrhanými mraky, zpozoroval jsem najednou formaci dvanácti nepřátelských torpédových letounů typu Swordfish. Letěly mnohem níže než my bez jakéhokoli výškového zajištění a zřejmě nás nezpozorovaly. Rychle jsem dal signál korvetnímu kapitánu Itajovi, veliteli stíhací skupiny, jenž letěl nalevo ode mne, aby se přiblížil. Když přilétl blíže, ukázal jsem mu nepřátelskou formaci a dal mu znamení, aby ji napadl. Za několik okamžiků Itaja přikývl a vzdálil se, aby se svými stíhačkami zaútočil na nepřítele, který stále ještě nic netušil. Těžkopádné swordfishe byly proti útoku shora bezbranné a byly všechny jediným rychlým úderem sestřeleny. Jelikož nebohé nepřátelské letouny se zřejmě chystaly napadnout naše letadlové lodi, byl jsem přesvědčen, že vzlétly i nepřátelské stíhačky, aby napadly nás. Abych se jim vyhnul, zahnul jsem s celým útočným svazem na sever od Kolomba a odtamtud jsme vyrazili k cíli. Město, ještě vlhké od nedávné spršky, se na slunci třpytilo. Když jsme nad ně přilétali, neviděli jsme ve vzduchu stíhačky a velké letiště na jihovýchodě od města bylo rovněž bez letounů, takže bylo zřejmé, že nepřátelské letouny se vydaly na jih, aby nás napadly.

Comments: Post a Comment



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?