Wednesday, February 08, 2006

 

Nálet

. Když jsme byli ve výši 3 000 metrů, nařídil jsem zaměřovacímu bombardérů, aby se zařadil přede mne. Když jsme se přiblížili, začala se na nás soustřeďovat protile-tadlová střelba. Všude kolem nás praskaly temně šedé obláčky. Většinou pocházely z lodních děl, ale pozemní děla byla rovněž v činnosti. Najednou sebou můj letoun trhl, jako kdyby do něčeho narazil. Když jsem se ohlédl, co se stalo, řekl radista: „V trupu je díra, kormidelní lanko je poškozeno." Měli jsme štěstí, že letoun zůstal ovladatelný, protože teď bylo třeba udržovat stálý kurs, když jsme se blížili nad cíl. Pomalu byl čas k povelu „Připravit k shozu!", a proto jsem soustředil pozornost na vůdčí letoun, abych postřehl okamžik, až pumu svrhne. Najednou se mezi bombardovací zaměřovač a cíl dostal mráček, a právě, když jsem si uvědomil, že jsme už cíl přelétli, vůdčí letoun se mírně naklonil a otočil se doprava k Honolulu. Kvůli mraku jsme bod shozu minuli a museli jsme nalétávat znovu.
Zatímco moje skupina nalétala kruhem k novému pokusu, útočili i ostatní. U některých byl úspěšný až třetí útok. Právě když jsme se chystali k druhému útoku, zpozorovali jsme mezi bitevními loďmi gigantický výbuch. Až do výše tisíc metrů stoupal ohromný sloup temného rudého dýmu. Patrně vylétlo do vzduchu některé z lodních skladišť střeliva. (ve skutečnosti to byla Arizona. Těžká bomba zasáhla skladiště střeliva a následný výbuch střeliva loď doslova rozmetal.) Tlaková vlna zasáhla i můj letoun, ač byl od přístavu vzdálen několik mil.

Comments: Post a Comment



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?