Thursday, February 02, 2006

 

Napadení úspěšné

Zabočili jsme poněkud doprava, nad západní pobřeží ostrova, a za chvíli jsme spatřili, že obloha nad Pearl Harborem je jasná. Hned nato se ukázal sám přístav za ústřední planinou ostrova, poněkud zastřen oparem ranní mlhy. Napjatě jsem dalekohledem pozoroval lodi, pokojně stojící na kotvištích. Počítal jsem je, jednu po druhé. Ano, bitevní lodi tu opravdu byly, všech osm! Zmizel však poslední zlomek naděje, že tu nalezneme nějaké letadlové lodi. Neviděl jsem ani jedinou.
V 7.49 jsem nařídil radistovi, aby vyslal rozkaz „Útok!" Okamžitě začal vyťukávat smluvený kódový signál „TO, TO, TO ..." Korvetní kapitán Murata, jenž se svými torpédovými bombardéry byl v čele celé skupiny, se snesl níže, aby vypustil torpéda, a mezitím Itaja pospíchal kupředu se stíhačkami, aby vyčistil vzduch od nepřátelských stíhaček. Takahašiho skupina střemhlavých bombardérů vzlétla, aby nabrala výšku, a byla teď z dohledu. Mezitím moje bombardéry opisovaly kruh směrem k Bar-beťs Pointu, aby dodržely časový plán útoku. Nepřátelské stíhačky se ve vzduchu neobjevily a nebyly vidět ani záblesky z pozemních děl. Účinnost našeho útoku byla teď nepochybná a v 7.53 bylo proto vysláno hlášení na Akagi „Nenadálé napadení úspěšné!" Tato depeše byla na letadlové lodi přijata a náležitě předána do Japonska, ale, jak jsem se později k svému překvapení dověděl, byla též zachycena přímo lodí Nagato v Hirošimském zálivu a generálním štábem v Tokiu.

Comments: Post a Comment



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?