Sunday, February 12, 2006

 

Bombardování

Zahájili jsme útok a narazili jsme na prudkou, soustředěnou protiletadlovou palbu. Tentokráte se našemu vůdčímu bombardérů podařilo svrhnout pumu v pravý okamžik a ostatní letouny naší skupiny jej následovaly hned, jakmile uviděly jeho pumu se snášet. Já si hned lehl na dno kabiny, otevřel pozorovací průzor a pozoroval dopad pum. Uviděl jsem, jak se pumy řítí k zemi. Náš cíl — dvě bitevní lodi kotvící bok po boku — byl trochu před námi. Pumy se zmenšovaly a zmenšovaly, až jako by zmizely. Zatajil jsem dech a tu se na levé lodi objevily dva malé obláčky kouře. Vykřikl jsem: „Dva zásahy!" Když průbojná puma se zpožděným zapalováním zasáhne cíl, je účinek z velké výšky téměř nepostřehnutelný. Naproti tomu, když cíl mine, je to vidět zcela jasně, protože od bodu dopadu se šíří soustředné kruhy. Dvojí takové zvlnění jsem uviděl. Předpokládal jsem, že dvěma úspěšnými pumami jsme zasáhli bitevní loď Maryland. Když bombardéry splnily své poslání, vydaly se na sever, zpět k letadlovým lodím. Přístav Pearl Harbor i s letišti byl prudkým postřelováním a bombardováním pořádně poničen. Impozantní pohled na námořní síly, který skýtal před hodinou, byl tentam. Protiletadlová palba ted byla mnohem hustší, ale nepřátelskou stíhačku jsem nespatřil, třebaže jsem stále po nich pátral. Vzduch jsme zcela ovládli.
(Ano, skutečně se podařilo dvakrát zasáhnout Maryland, jednalo se však o nevýznamné poškození, loď byla opravena a opět nasazena do služby.)

Comments: Post a Comment



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?